Magic the Gathering - Gra Karciana Która Zdobyła Nagrodę Mensy

Słyszeliście może o grze karcianej Magic: The Gathering (w skrócie MTG)? Nie? Chyba, że niektórzy z was, tak. Jest to gra która, została bardzo doceniona przez Mensę - Mensa, czytamy przez wikipedię, jest największym i najstarszym stowarzyszeniem osób o wysokim ilorazie inteligencji na świecie. Jest to organizacja non-profit otwarta dla osób, które uzyskały wynik 98. percentyla lub wyższy w standaryzowanym, nadzorowanym teście IQ lub innym zatwierdzonym teście inteligencji. Mensa formalnie składa się z grup krajowych i organizacji parasolowej Mensa International, z siedzibą w Caythorpe, Lincolnshire w Anglii, która jest oddzielona od brytyjskiego biura Mensy w Wolverhampton. 

A sama gra liczy 20 000 kart. Istnieje komputerowa wersja. Gra polega na walce za pomocą stworów, czarów (enchantments), instantów (czyli różnych efektów karcianych mających specyficzne oddziaływanie), lądów, artefaktów i zaklęć (sorceries). Każda taka karta kosztuje manę, czyli wyżej wymieniony ląd. Do grania są potrzebne minimalnie dwie osoby, chociaż można grać w więcej osób i w ten sposób jest większa rozrywka i nawet więcej możliwości. Many istnieje 5 różnych rodzajów, w 5 kolorach - czarnym, białym, czerwonym, zielonym i niebieskim. Czarny to śmierć, rozkład, martwota, gnicie, psucie się i tak dalej, biały to porządek, boskość, zasady, dogmatyzm, moralność, kleryzm, etyka, rycerstwo, pewnego rodzaju "religijna i boska świętość". Czerwony to żar, furia, impuls, działanie, ruchliwość, zgiełkliwość, nakręcenie, żywość, aktywność, wulkan energii. Zielony to życie, rośnięcie, wzrost, rozwój, płodność, ziemia, i tak dalej. A niebieski to kombinowanie, wynalazczość, odkrywczość, inteligencja, akademickość, ustrojstwo, rozwój technologiczny, postęp, rewolucja, technika i inspiracja. 

W kartach znajdziecie wszystko : elfy, smoki, wróżki, nimfy, jaszczurki, żaby, zombie, wampiry, jednorożce, ptaki, bogów, anioły, demony, wojowników, gryfy, pieska preriowego, tygrysa czy wiewiórki. Także wybór jest duży.

Warto wspomnieć też, że wiele współczesnych chaockich zakonów magicznych jak DKMU, używało tego systemu z przepotężnym astralem do rzucania zaklęć czy czarów za pomocą specyficznych kart jak np. enchanmenty (czary) czy sorceries (zaklęcia). Albo kontaktowało się z poszczególnymi duchami, bóstwami czy przeróżnymi istotami zawartymi w kartach. A to dlatego bo sam system MTG jest jest już stary, ale nie przestarzały, ciągle tworzy nowe karty i dokłada nowe możliwości do swojego obecnego systemu. To właśnie dlatego, ma silnego astrala oraz egregora.

Popular Posts